فارغ التحصیلان
اداره امور فارغ التحصیلان دانشکده سما قم از سال 1391 شروع به کار نموده و تعداد دانش آموختگان این مرکز تا پایان سال 95 از مرز 1200 نفر گذشته است.
اهم وظایف این اداره عبارتند از:
1- بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان از شروع پایان تحصیلات
2- صدور گواهینامه موقت
3- صدور دانشنامه
4- صدور ریزنمرات
5- صدور تائیدیه تحصیلی
قابل توجه دانش آموختگان گرامی
با ابراز خوشنودی از موفقیت شما در گذراندن دوره فعلی و آرزوی قبولی در مقاطع بالاتر نکات ذیل به منظور سهولت در امور فارغ التحصیلی به اطلاع می رسد:
– ازکامل بودن مدارک جهت تکمیل پرونده فارغ التحصیلی اطمینان حاصل نمائید.
– رعایت نکردن مقررات آموزشی در واحدگیری و پیشنیازها باعث عدم صدور مدرک تحصیلی می شود لذا مؤکداً توصیه می گردد چنانچه موردی وجود دارد ، به شورای آموزشی اطلاع دهید تا در پایان تحصیلات بدون وقفه مدرک تحصیلی صادر گردد.
– پشت نویسی عکسها اغلب باعث مخدوش شدن آنها می شود ، لذا عکس ها به صورت چهره به چهره در پاکت گذاشته شود ، ضمناً فتوکپی رنگی عکس قابل قبول نمی باشد.(عکس خانمها با حجاب کامل و بدون آرایش باشد)
– هرگونه مغایرت شناسنامه با مدرک پایه و اطلاعات آزمون ورودی باید با مدارک مستدل رفع شده باشد.
– برای دریافت مدارک شخصاً مراجعه فرمایید زیرا مدارک فقط به شخص فارغ التحصیل و یا وکیل قانونی او تحویل داده می شود.(ارائه کارت شناسایی ملی الزامی است) و پایان خدمت برای آقایان
– گواهینامه پایان تحصیلات از امور فارغ التحصیلی دانشکده سما و اصل دانشنامه از اداره فارغ التحصیلی دانشگاه خوراسگان قابل دریافت می باشد.
– به فارغ التحصیلانی که از وام بلندمدت استفاده کرده اند گواهینامه موقت تحویل می گردد ، اما تحویل دانشنامه منوط به تسویه وام می باشد.
– برای دریافت دانشنامه بایستی گواهینامه موقت مسترد گردد.
– در حفظ و نگهداری از مدارک دریافتی کوشا بوده و از دراختیار گذاشتن آن به افراد غیر مطمئن خودداری فرمایید.(صدور مدارک المثنی دارای مراحل متعدد اداری ، چاپ سه نوبت آگهی در روزنامه ، تهیه استشهادیه محلی و … می باشد)
– درخواست ریزنمرات قابل ترجمه ، پس از صدور دانشنامه امکان پذیر است.
– تاریخ فارغ التحصیلی براساس آخرین نیمسال تحصیلی تعیین می گردد چنانچه نمره دروس کارآموزی ، پروژه و … خارج از موعد مقرر اعلام شده به مسؤول امتحانات اطلاع دهید تا نسبت به درج تاریخ اعلام نمره در آخرین صفحه کارنامه اقدام شود.
– برای دریافت دانشنامه ، گواهینامه موقت باید مسترد گردد.
مدارک مورد نیاز جهت تکمیل پرونده فارغ التحصیلی
– فتوکپی شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ، صفحه توضیحات نیز لازم می باشد)
– فتوکپی کارت ملی
– فتوکپی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت
– 3 قطعه عکس 4*3 (جدید باشد ، کامپیوتری و فتوکپی نباشد)
– کارت دانشجویی
– فیش بانکی هزینه ارزشیابی مدارک به مبلغ 7000 تومان (واریز شده به حساب سیبا بانک ملی به شماره 0104460446004)
– تمبر مالیاتی دو عدد هر یک به مبلغ 10000 ریال(از بانک ملی تهیه شود)
– یک نسخه کپی دیپلم برابر اصل شده + یک نسخه کپی سند پذیرش + یک نسخه کپی تائیده دیپلم (از بایگانی تهیه شود)
– اصل مدرک دیپلم
– در صورت داشتن فرم معادل سازی یا مجوز انتقالی و مهمانی یا سایر مجوزهای آموزشی یه نسخه کپی تهیه شود(از بایگانی تهیه شود)